Siti Elizad Buat Rawatan IVF Tahun Ini.. Ovari ada sebelah kanan sahaja, Harap Dapat Cahaya Mata

Pelakon popular, Siti Elizad berh4rap agar dikurniakan cah4ya mata walaupun pernah menjalani pembedahan membuang ov4ri sebelah kiri.

Elizad berkata, dia juga akan memulakan pr0ses rawatan kesuburan In vitro fertilisation (IVF) bagi mendapatkan cahaya mata.Menurut Elizad , 36, rawatan itu perlu dilakukan tahun ini kerana bimbang sista berulang lagi.

“Saya pernah buat pemb3dahan sista dua kali. Saya juga pernah menjalani pemb3dahan membuang ov4ri sebelah kiri dan sekarang ada seb3lah saja.

“Sebab itu tahun ini kalau boleh nak sangat meng4ndung dan berdoa Allah makbulkan doa saya. Sebab apa, keturunan keluarga saya semua k4ns3r. Jadi, setiap kali s4kit di bahagian pangkal rahim saya risau.

“InsyaAllah, tahun ini saya akan mulakan rawatan IVF. InsyaAllah, saya mencuba.

“Memandangkan sista dalam badan saya jenis aktif, jadi saya meletak di ovari lagi. Jadi, sebelum doktor buang lagi sebelah saya berharap Allah bagi saya seorang cahaya mata.

“Dapat seorang pun ia satu r4hmat buat saya,” katanya dalam perkongsian menerusi program Curhat yang ditayangkan di saluran Astro Prima.

Dalam program yang membawa tajuk Zuriat Syurga itu, Elizad turut meminta maaf pada suaminya sekiranya gagal memberikan zuriat.

“Saya bukan w4nita sempurna. Walaupun dari segi luaran dia nampak saya seorang yang c3ria, tapi andai kata saya tak mampu berikan dia zuriat, saya minta maaf,” katanya.

Sebelom tayangan program Curhat, Elizad ada memuat naik di laman instagramnya dan mengatakan kepada sesiapa yang belum punya anak, sama-sama la kita berdoa agar dikurniakan anak.

 

 

View this post on Instagram

 

Salam semua . Saya dah ready utk #curhat malam ni . Dah start pun 🥰 . Topik “ ANAK “ . 105 & 121 Astro Prima & Prima HD . Yg belum di kurniakan zuriat kita sama2 berdoa ya . Inshaallah. Apa pun terima kasih buat semua yg komen , doa & dm . Sgt2 appreciate . @aqoimran 📸

A post shared by ELIZAD SHARIFUDDIN (@elizadsharifuddin) on

Ramai juga pengikutnya memberi komen untuk Elizad terus kuat dan ada juga yang turut meminta doa untuk mereka juga mempunyai zuriiat setelah lama berkahwin.

Program itu turut menampilan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri dan pelakon, Izzue Islam.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Sumber: Harian Metro via Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*