Kanak-Kanak Viral Iklan Merdeka, Ini Wajah Ummi Khazriena Lepas 15 Tahun

Setiap kali menjelang sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia pasti akan ada iklan yang menarik mengenai hari bersejarah tersebut. Namun, masihkah anda ingat mengenai sebuah iklan yang bertajuk ‘Tan Hong Ming Dilamun Cinta’ yang pernah ditayangkan sekitar tahun 2007?

Iklan berdurasi satu minit 32 saat itu adalah sentuhan Allahy4rhamah Yasmin Ahmad yang diambil daripada perspektif kanak-kanak kecil mengenai persahabatan tidak kira berlainan bangsa atau agama serta menyimpan mesej tentang semangat perpaduan di Malaysia.

Susulan daripada itu, iklan tersebut berjaya mencuri hati rakyat Malaysia kerana kecomelan murid sekolah rendah iaitu Tan Hong Ming yang dalam diam menyimpan perasaan terhadap rakan baiknya, Ummi Khazriena.

Menerusi video yang dimuat naik oleh teman lelaki pelakon iklan itu, Addin Danial di TikTok, berkongsi kehidupan Ummi yang kini sudah dewasa serta menjadi seorang gadis yang ceria dan cantik.

Pautan Video

“Sorry Tang Hong Ming, saya sailang girlfriend awak masa sekolah dulu.”

Sehingga artikel ini ditulis, video berdurasi 30 saat itu meraih lebih 668 ribu dan mendapat lebih 71 ribu tanda suka di TikTok.

Komen Netizen:

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDN

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaNews

Sumber:ohbulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*