Gadis d3rit4 d1s1hir selepas 2 kali tolak pinangan rakan sekampung

AKIBAT menolak cinta seorang lelaki, kehidupan Shiela (bukan nama sebenar) musnah apabila terkena sihir katak puru yang membuatkan seluruh tubuh termasuk wajahnya bertukar menggerutu dan mengerikan.

Shiela menjadi kegilaan lelaki di kampungnya yang tertawan dengan kejelitaannya sehinggakan ramai menagih cinta meskipun wanita itu tidak pernah terfikir untuk mencari pasangan.

Matlamatnya hanya satu ketika ini, ingin menyambung pelajaran dan berharap dapat membantu meningkatkan ekonomi keluarganya yang susah.

Adik-beradik Shiela juga ramai dan perlukan perhatiannya – membuatkan dia langsung tidak berfikir tentang perkahwinan.

Sudah banyak pinangan yang datang ditolak begitu sahaja oleh keluarga Shiela, bukan tidak mahu tetapi sedar sekiranya dia berkahwin, dia tidak dapat membantu keluarga.

photo-1516711019666-9037607f2642

Akibat sihir, Shiela enggan keluar rumah.

Dua kali tolak pinangan

Hisham (bukan nama sebenar) antara jejaka yang cukup ‘gilakan’ Shiela malah sudah dua kali pinangannya ditolak Shiela sebelum ini.

Bukan dia tidak menghargai keikhlasan Hisham ingin menyuntingnya sebagai isteri tetapi sikap tidak kurang sabar lelaki itu mematikan hasratnya untuk mengenalinya dengan lebih dekat.

“Sudah banyak kali saya terangkan kepadanya agar kami berkawan terlebih dahulu dan bukannya terburu-buru hendak berkahwin tanpa mengenali hati budi masing-masing.

“Tetapi Hisham tetap berdegil membuatkan saya tawar hati dengannya,” katanya.

Hisham yang sebelum ini seorang lelaki budiman dan sering dilihat ke masjid berubah apabila sampai ‘berita’ ke telinganya kononnya Shiela sudah mempunyai teman lelaki lain.

Malah Hisham turut difahamkan bahawa teman lelaki baharunya itulah menjadi punca Shiela menolak pinangannya sebanyak dua kali sekali gus menyebabkan Hisham berdendam dengan wanita yang digilainya itu.

“Entah siapa yang membawa mulut tentang saya sudah ada kekasih, sampai kecoh satu kampung sehinggakan ada yang mengejek Hisham kerana tidak berjaya menawan hati saya.

“Tanpa saya sedari, Hisham menyimpan dendam terhadap saya sehingga membawa kepada keadaan diri saya hari ini,” katanya.

Satu badan menggerutu, dengar suara katak atas bumbung

Cerita Shiela, dua minggu selepas kecoh mengenai dirinya di kampung, dia mula berasa tidak sedap badan selain seluruh badannya naik bintik-bintik yang gatal dan berair jika digaru.

Sangkanya dia terkena demam campak tetapi keadaannya tetap sama selepas hampir sebulan malah bertambah teruk!

“Bayangkan saya sendiri berasa jijik melihat wajah saya di cermin kerana ia menggerutu dan bernanah jika dipicit. Saya buntu mengenangkan apa berlaku kepada diri saya.

“Sehinggakan saya malu hendak keluar rumah disebabkan wajah saya bertukar hodoh,” ceritanya.

Apa membuatkan dia berasa sesuatu tidak kena dengan dirinya, ketika tengah malam dia akan terdengar suara katak dan bunyi katak melompat di atas bumbung.

1329617

Sehingga kini, Shiela masih mendapatkan rawatan akibat disihir.

Tidak hanya itu, seluruh badannya juga akan terasa gatal dan membuatkan dia tidak boleh tidur.

“Ibu bapa nekad membawa saya berjumpa seorang ustaz dan seperti saya jangka, saya telah disihir oleh seseorang dan ustaz memberitahu individu itu rapat dengan saya.

“Saya bukan hendak menuduh tetapi ketika saya sakit, Hisham sering menghantar mesej yang bertanyakan keadaan saya tetapi saya tidak membalasnya,” katanya.

Shiela berkata, sehingga kini dia masih menderita sihir katak puru itu meskipun bintik-bintik menggerutu di wajah dan badannya semakin beransur pulih selepas mendapatkan rawatan.

Ustaz memberitahunya, proses rawatan memakan masa yang lama dan ada kemungkinan sihir turut ditambah oleh penghantar bagi menyiksa dirinya.

“Bagi mengelakkan sebarang salah faham dan rasa tidak puas hati, saya berpindah ke rumah saudara, jauh daripada pandangan orang kampung dan Alhamdulillah keadaan tenang di sini dan fokus saya untuk pulih seperti sedia kala,” katanya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDN

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaNews

Sumber: Sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*