Terkesan Prpisahan Fizo-Mawar, Wanita Ini Meluahkan sesuatu spt memeri Hint Punca Msalah Rumah Tangga Mereka.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Semalam, terlerai sudah ikatan perkahwinan yang dibina selama 6 tahun apabila Fizo dan Mawar bercerrai talak satu di Mhkamah Rendah Syariah Hulu Langat.

Pencerraian yang berlaku secara tiba-tiba ini membuatkan ramai di kalangan peminat dan netizen tertanya-tanya, apakah punca yang membuatkan mereka berpisah. Padahal anak perempuan mereka, Wan Maryam baru je berusia 2 tahun. Sian Maryam!

Sumber: Blog

Menerusi perkongsian Fcebook rakan pasangan itu, Nur Liyana Farahin yang terkesan dengan perpisahan tu ada memberikan sedikit hint tentang masalah rumah tangga yang dihadapi dua individu ini. Katanya bukan kerana ego, harta dan orang ketiga tapi….

“Dua-dua mereka ini adalah orang yang sangat baik. Beradab, sopan dan humble walaupun masing-masing ada harta”.

Menurut Fara, bagi seseorang yang mengenali pasangan ini, dia sangat terkesan dengan perpisahan mereka kerana personally dia tahu Fizo dan Mawar adalah orang yang baik-baik. Malah Fizo juga sangat dahulukan solat sebelum buat apa-apa perkara.

Nur Liyana Farahin.Hari ini, Fara sedih sangat dan terkesan dengan berita perpisahan Fizo Omar dan Mawar Karim.Dari awal tahu berita ini lagi, ramai mendoakan agar terus strong tapi apakan daya, setiap orang ada limit kesabaran masing-masing. Siapalah

yang impikan pencerraian. Tengok vdeo semua mata berkaca tetapi terpaksa juga senyum

Pencerraian akan memberikan kesan besaar buat anak-anak. Bukan soal harta, ego atau orang ketiga tetapi…

Dua-dua mereka ini personally bagi Fara adalah orang yang sangat baik.Beradab, sopan dan humble walaupun masing-masing ada harta.

Kalau waktu jumpa abang Fizo ni, mesti sebelum buat kerja apa-apa, dia akan dahulukan solat. Gigih siang malam usaha cari duit. Walaupun sebusy mana, dan tak pernah berkira kalau nak tolong orang walaupun kita ni nobody saja.

Sumber: Facebook

“Bila anak sudah berkahwin dan ada kehidupan sendiri, jangan sesekali campur tangan dalam rumah tangga mereka kerana…”

Fara nak share nasihat Syeikh yang sering menjadi panduan dan pegangan Fara.

1. Bila anak-anak sudah besar dan dewasa, berikan mereka ruang dan kebebasan. Kita sebagai parents hanya boleh bagi nasihat tapi bukan memaksa tak tentu pasal.

2. Jika anak-anak melakukan kesalahan atau kesilapan dalam hidup,support mereka dan biarkan mereka ambil tanggungjawab dan bangun balik,belajar dari kejatuhan diri sendiri. Dengan cara ini mereka jadi independent.Seperti ketika kecil kita biarkan anak jatuh ketika ingin berdiri dan bangun sendiri, hanya dengan cara ini mereka mampu berjalan sendiri.

3. Hidup dan pilihan anak-anak yang sudah dewasa, kita sebagai parents tak seharusnya nak tentukan apa-apa, biarlah mereka dengan haluan masing-masing. Asalkan tidak bertentangan dengan agma.

4. Bila anak sudah berkahwin dan ada kehidupan sendiri, jangan sesekali

campur tangan dalam rumahtangga mereka kerana itu boleh berakhir dengan pencraian.

5. Apa yang elok bagi kita, tak semestinya elok bagi anak-anak. Apa yang berlaku pada kita, jangan dipaksakan pada zaman anak-anak. Hidup mereka biarlah mereka yang pilih. Zaman sudah berubah, cara pun sudah

berubah.

6. Jangan dihimpit, jangan dipaksa, jangan main mainan emosi kerana tiada yang menderita melainkan anak-anak jua.Moga Allah memberikan hikmah dan kebaikan kepada pasangan ini dan kesabaran untuk sembuh. Allah jualah yang menentukan segalanya untuk

kita.

Sumber: Fcebook

Sumber: Fcebook

Posting 29 Jun lepas, Mawar juga ada mengiyakan ‘hint’ yang ditulis netizen

Sosek-sosek netizen juga ada mengatakan pada 29 Jun lepas (2 minggu sebelum Fizo-Mawar bercerai) Mawar ada memuat naik posting berkaitan masalah perkahwinannya yang menyebut,

Di sini bagi saya sebaiknya setiap masalah dihadapi oleh pasangan biar ia ‘hanya suami isteri’ dan jika tidak, seeloknya hanya libatkan orang tua kita sahaja. Jika ada pihak lain campur tangan perhubungan akan menjadi lain.”

mawar_karim.Pertama kali sy ingin meminta maaf jika penulisan sy ada mana2 pihak terguris hati. Sebelum ini sy tidak

pernah menggunakan medil1a soc1al satu platform untuk sy meluah kan perasaan, mencerita terutama kisah peribadi sy. Banyak pihak sy perlu jaga juga berhati2.Sebelum ini sy hanya kongsi kegembiraan,kerjaya, kerana kehidupan adalah satu ‘peribadi ‘untuk sy cerita.

Setiap apa jua berlaku pasti ada hikmah , sudah tentu sy perlu muhasabah diri dekatkan diri dengan Allah. Allah menguji kita pasti ada sebab-Nya .kita tidak perlu asyik nampak kesalahan orang atau pasangan sahaja. Diri kita belum cukup sempurna.Di sini bg sy sebaiknya setiap masalah dihadapi oleh pasangan biar la ‘hanya suami isteri ‘ dan jika tidak seeloknya hanya libatkan kedua orang tua kita sahaja.

Jika ada pihak lain campur tangan perhubungan akan menjadi lain. Komunikasi antara suami isteri sangat penting kerana setiap apa yg berlaku sebelum atau kehadapan ‘tiada tanggapan negative terhadap pasangan kita. Bila kurangnya komunikasi ‘benda kecil

pun akan menjadi besar.Hanya saya & fizo saja tahu,rasa apa yg kami lalui sekarang ni. Diharapkan semua pihak jangan buat apa2

spekulasi mengenai rumah tangga kami.

Apabila setiap pasangan dikurniakan zuriat, peganglah amanah,didik sebaik mungkin, hargai la setiap kurniaan kita di depan mata selagi ada. Kehidupan kita jgk akan berubah 360 darjah jika Allah memberi amanah rezeki

‘Anak untuk kita. Banyak benda kita perlu ‘korban’ demi anak dan tak semua ibu bapa sanggup berkorban demi anak. Mungkin kita kadang2 terlepas pandang banyak perkara sebelum ini.

Insyaallah sy dan fizo sentiasa memberi kan yg terbaik buat Maryam.Benar,semua mengimpikan kebahagian,mempunyai keluarga ‘kehidupan sendiri ‘ dalam perkahwinan, impikan kebahagia dunia akhirat serta

mendapat barokah. Semua pasangan sebaiknya nk pertahankan perkahwinan masing2.Mungkin ini ujian berat untuk Sy dan Fizo hadapi. Setiap kesulitan pasti ada jalan dari Allah

Pertemuan,Jodoh,ajl,m4ut semua di tangan Tuhan.

Semoga Allah memberi kami jalan yg terbaik. Insyaallah.Terima kasih kalian yg mendoakan yg terbaik buat sy,fizo dan amanah kami ‘Maryam. Hanya Allah saja membalas jasa kalian.

Kemudian salah seorang follower menulis komen sesuatu tentang campur tangan keluarga dan ia disusuli dengan balasan Mawar yang menyetujui kata-kata tersebut.

Sumber: Fcebook

Apa-apapun marilah kita doakan yang terbaik buat mereka berdua dan berharap semoga masih ada sinar untuk mereka terus kembali bersama.

Sumber: lobakmerah

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDunia

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*