[VIDEO] ‘Salute’ Dengan Remaja Wanita 15 Tahun Ini Kerana Berani Rempvh Per4gut Yang Cvri Handphone Dia

Jangan kata  Indonesia, di Malaysia ni pun boleh dikatakan cukup sinonim dengan kejadian r4gut oleh individu bermotosikal .

Perhatikan dari jauh dan menunggu ‘masa sesuai’ untuk mer4gut sebelum melarikan diri secepat mungkin ini memang susah nak diramalkan, itu sebab lah kita kena berhati-hati terutamanya kaum wanita yang lemah.

Bila dah terkena sudah semestinya akan rasa tergamam dan speechless sebelum tr4uma. Tapi bukan pada gadis remaja 15 tahun yang bernama Febrian Alia ini.

Kejar per4gut sampai dapat r3mpuh untuk dapatkan balik barang diragut

Kejadian ini berlaku di Kalimantan Barat. Menurut sumber Coconuts Indonesia, pada 22 Februari lepas, kira-kira jam 11 pagi, Alia sedang menuju ke mesin ATM untuk withdraw duit, tiba-tiba telefon bimbitnya dir4gut oleh seorang pemuda yang sedang menunggang motosikal.

Seperti wanita lain, tak dinafikan dia tergamam dan terkedu seketika pada mulanya, tapi dia begitu cekap berfikir untuk bertindak semula bagi mendapatkan semua telefon bimbit tersebut.

Alia segera ke kembali ke motosikalnya untuk mendapatkan semula per4gut itu, insid3n kejar mengejar ini sampai ke taman perumahan.

Dengan cekap dan pantasnya, dia mengambil tindakan untuk rembuh motosikal tersebut apabila ada peluang sampai per4gut itu jatuh.

Bila per4gut tu j4tuh tergolek, orang awam cepat-cepat dapatkan per4gut itu untuk men4ngkapnya

Berd4rah dihidung dan mulut, handphone dapat semula.

Sumber : World Of Buzz

Selepas kejadian tersebut, Alia kelihatan seperti berd4rah di hidung dan mulutnya sambil semak balik keadaan handphonenya sebelum dimasukkan kedalam poket.

Per4gut 37 tahun itu dipenj4rakan beberapa bulan kerana ini bukan kes pertama. Wahh Alia ni memang hero, dia dah berjaya tumpaskan penj3nayah yang susah nak dic3kup. Salute!

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDunia

Sumber:LobakMerah

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*