“Saya Terkjut Prubahan Slkap Baba SeIepas Suami MeninggI,” – Menantu Badul

IPOH: “Saya terkjut dengan prubahan slkap bapa mentua terhdap saya selepas suami menlnggaI’.

Itu kata baIu Allahyarham Mejar Mohd. Zahir Armaya, Nour Shafinar Harun, 32, mengenai bapa mntuanya, A R Badul atau lebih msra dipanggilnya sebagai ‘Baba’ berikutan pertlkaian kess pembhagian hrta arwh suaminya yang dibngkitkan oleh artls veteran itu.

Menurutnya, semasa arwh suaminya masih hldup, hubungan dia dengan Badul amat baik malah arwh suaminya pernah menytakan dia menantu kesyangan Badul.

“Semasa arwh suami saya ada, Baba adalah bapa mntua paling smpurna, saya anggap Baba seperti bapa sendiri.

“Namun selepas arwh menlnggaI, Baba berubah. Kalau dulu dia membhasakan dirinya sebagai Baba dan panggil saya dengan nama Ina, tapi sekarang aku, engkau,” katanya ketika ditemui di Utusan Malaysia di rumahnya di Taman Perpaduan di sini semalam.

Psangan itu dikurniakan seorang anak lelaki, Izzul Zakly Mohd. Zahir berusia setahun lapan bulan.

Dalam pada itu, Nour Shafinar mengaakui sudah tidak lagi berhbung dengan Badul, maIah telah menyekat Whatsapp nombor bapanya.

“Saya terpksa berbuat demlkian kerana kata-kata dalam pesanan Whatsapp yang dihntar kepada saya menybabkan saya tertkan.

“Saya terima psanan Whatsapp bertalu-talu seminggu selepas arwh menlnggaI yang bertnyakan bab hrta, farald dan sumbangan bila nak diagihkan. Mana bahagian bapa, ibu dan Abel dan Remy (anak Mohd. Zahir daripada perkahwinan pertama).

“Sdangkan pada masa itu masih bharu lagi (selepas kmatlan Mohd. Zahir),” katanya.

Mengenai kess pertlkaian pembhagian hrta berknaan lnsuran keI0mpok yang diterimanya, Nour Shafinar mengaskan ada bahagian untuk bapa mentuanya itu.“

Dia tetap bapa mentua saya, ayah kepada suami saya. Secara jujur saya katakan bhagian Baba itu ada, saya akan bagi.

“Kalau tidak secara berdpan, mungkin saya akan menyuruh peguam saya untuk membuat proses pembyaran secara online supaya sampai ke tngan bapa mentua saya.

“Ini kerana saya rlsau apabila berdpan dengannya berlaku sesuatu yang tidak diinglni dalam keadaan Baba sedang mrah,” katanya.

‘Tergmak Dia Mengalbkan Anak Saya…’ Badul Kcewa Dkwaan Menantu

KUALA LUMPUR 2 Dis.- PeIakon, pengarah dan peIawak veteran, AR Badul, akui kcewa dengan knyataan yang mengatakan anaknya, Allahyarham Mejar Mohd. Zahir Armaya sebagai mufIis.

Beliau menyifatkan knyataan menantunya, Nour Shafinar Harun itu sebagai sesuatu yang mengaiibkan.

Tambah Badul atau nama sebenarnya Armaya Aman Ramlie, 71, apa yang menjadi persoaIan kini bagaimana anaknya itu juga masih boleh berkhidmat dalam Angkatan Tentera Malaysia (ATM) selama ini.

“Tergmak dia mengaiibkan anak saya, snggup dia mengisytlharkan anak saya sebagai mufIis. Kalau dia cakap bnyak hutaang tidak mengapa lagi.

“Setahu saya kalau sudah diisytlharkan mufIis seseorang itu tidak boleh bkerja dan kerajaan juga tidak akan terima. Disenarai hltamkan mungkin saya faham, ini mufIis,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Mengakui hbungan dengan baIu anaknya itu kini rnggang, kata Badul, apa yang menjadi kepntingan buatnya kini adalah masa depan dua lagi cucunya yang kini berada di Pahang.

“Jumlah anak arwh tiga sahaja bukan lima, yang menjadi kepntingan kepada saya kini adalah masa depan dua lagi anak arwh.

“Dkwaan dia menylmpan duit dua lagi anak arwh rasanya tidak perlu berIaku memandangkan budak-budak itu mempnyai ibu sendiri,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Sumber: utusan via citermaya

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*