“Boleh Tak Jangan Berlagak Macam Dewa ..”

Pelakon Adam Shahz mended4hkan dia terpaksa dikuar4ntin selama 18 hari selepas mempunyai kontak dengan pes4kit Covi1d-19.

Disebabkan itu, Adam yang merupakan anggota Angkatan Pertahanan Awam (APM) sudah sekian lama tidak berkongsi aktiviti misi memberi bantuan.

“Lama tak tengok saya post gambarkan? Sebelum ni saya dikuar4ntin 18 hari kerana ada kontak dengan positif Covi1d-19. Saya dikuar4ntin kerana ada segelintir orang yang tidak patuh dengan SOP saringan.

“Tak kisahlah siapa pun, sekali dah buat saringan tak sepatutnya keluar!! Duduk rumah, jauhkan dari kontak rapat dengan orang,” tulisnya di Instagram (IG).

Pelakon drama Juv4na itu turut meluahkan rasa tidak berpuas hati dengan golongan yang tidak menghiraukan keselamatan dan nyawa sehinggakan menyusahkan orang lain.

“Dah tahu kena saring, boleh pula merayau pergi kerja. Kalau tak sayang ny4wa sendiri, sekurangnya sayanglah nyawa ahli keluarga tu.

“Untuk kluster kayangan, berapa ramai dah frontliner dikuar4ntin sebabkan kamu. Boleh tak jangan berlagak macam dewa, banyak lagi kerja yang kami perlu buat.

KOMEN NETIZEN TENTANG PANGKATNYA DALAM APM

“Kami berjauhan dari keluarga sebab nak bantu kamu, walhal kami ada pilihan untuk stay at home! Perikemanusiaan sikit, waktu genting macam ni kita tak sepatutnya nak lebih-lebih. Bersyukur atas apa yang tuhan beri, selebihnya tawakal dan doa supaya dihindarkan dari Covi1d-19,” tulisnya lagi.

Apapun, pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan ‘sanitizer’, kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan perkara yang boleh mencegah c0v1d-19!

 

View this post on Instagram

 

Lama tak tengok saya post gambarkan? Sebelum ni saya dikuarantin 18 hari kerana ada contact dengan +ve covid19. Saya dikuarantin kerana ada segelintir orang yang tidak patuh dengan SOP saringan. Tak kisahlah siapa pun, once dah buat saringan tak sepatutnya keluar!! Duduk rumah, jauhkan dari contact rapat dengan orang. Dah tahu kena saring, boleh pula merayau pergi kerja. Kalau tak sayang nyawa sendiri, atleast sayanglah nyawa ahli keluarga tu. Untuk kluster kayangan, berapa ramai dah frontliner dikuarantin sebabkan kamu. Boleh tak jangan berlagak macam dewa, banyak lagi kerja yang kami perlu buat. Kami berjauhan dari keluarga sebab nak bantu kamu, walhal kami ada pilihan untuk STAY AT HOME! Perikemanusiaan sikit, waktu genting macam ni kita tak sepatutnya nak LEBIH-LEBIH. Bersyukur atas apa yang TUHAN beri, selebinya tawakal dan doa supaya dihindarkan dari COVID19.

A post shared by Adam Shahz (@adamshahz) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Sumber: Soya Lemon

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*