“Di dunia ini sebenarnya tiada apa yg sempurna. Kesempurnaan itu milik Allah.” Kata2 Datin Shahida Tarik Perhatian Ramai

PENDEDAHAN surat tuntutan cer4i daripada Datin Seri Nur Shahida dan rantaian status sedih yang dimuat naik usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri di Instagram miliknya menjadi perbualan hangat netizen.

Menerusi Instastory, Aliff memberi gambaran seolah-olah satu keputusan sudah dicapai membabitkan status rumah tangganya.

“Permohonan diluluskan… cepatlah masa berlalu supaya jangan banyak lagi benda yang buat saya malu,” tulisnya.

Status yang dimuat naik Aliff mengundang pelbagai andaian netizen.

Malah Aliff turut memuat naik posting memberitahu apa sahaja cabaran perlu dihadapi dengan kesabaran walaupun kasih sayang yang diberikan tidak dihargai.

“Kesulitan itu bukan untuk ditangisi tetapi untuk dihadapi dengan kesabaran dan ketenangan kerana cinta itu layak diperjuangkan tetapi tidak akan bererti apa-apa jika ia tidak pernah dihargai,” katanya.

Rata-rata netizen ingin mengetahui status hubungan rumah tangga penyanyi lagu Cuba Bahagia itu dan isterinya, Nur Shahida yang dikatakan sebelum ini berhadapan masalah.

Malah, terdapat segelintir netizen menasihati Aliff agar lebih menghargai isterinya yang telah banyak berkorban dan bertarung nyawa untuk melahirkan lima orang mereka.

Cepatlah masa berlalu supaya jangan banyak lagi benda yang buat saya malu.

ALIFF SYUKRI

USAHAWAN KOSMETIK

“Buang ego… susah nak cari isteri macam yang Datuk ada sekarang. Lima zuriat dia dah bagi kat Datuk… bert4rung ny4wa tau kena ingat tu. Di sebalik kejayaan suami tulang belakang dia adalah isteri.

“Baiki diri masing-masing. Dekatkan diri dengan Allah, InsyaAllah ada jalan terbaik. Datuk dan datin telah lalui saat susah senang bersama dulu. Jangan pernah putus asa berdoa, pujuk hati isteri.

“Walau siapa pun pasangan Datuk yang akan datang, tak akan setanding dengan datin… dia adalah wanita yang terbaik untuk anda,” komen beberapa netizen di laman sosial.

Dalam pada itu, Aliff menerusi laporan Harian Metro enggan mengulas lebih lanjut mengenai perkara itu namun hanya membalas pertanyaan dengan emoji sedih sahaja.

Foto Aliff bersama isteri dan anak-anak yang masih ada di Instagramnya.

Sebelum ini, kemelut rumah tangga pasangan itu mula diperkatakan ramai apabila Aliff bertindak tidak lagi mengikuti isterinya di laman Instagram sehingga mengundang pelbagai andaian netizen.

Menerusi laporan mStar pada 13 Mac lalu, Aliff bagaimanapun menegaskan hubungan dia dan isteri dalam keadaan baik sahaja.

Perkongsian Datin Shahida Di Instagram Tarik Perhatian Netizen

 

View this post on Instagram

 

Di dunia ini sebenarnya tiada apa yg sempurna. Kesempurnaan itu milik Allah. Bukan sempurna yg harus kita cari, tapi mencari yg terbaik. Dunia tidak perlukan kesempurnaan, tetapi ia perlukan penjagaan sebaiknya. Penjagaan tanda penghargaan. Erti kata lain, bersyukur. Kesempurnaan itu hanya akan dapat dirasai, jika kamu bersyukur. Apa guna punya telinga, tapi tidak mendengar sebaiknya? Apa guna punya mata, tetapi tidak melihat dan menghayati kebesaranNya? Apa guna punya mulut, tetapi hanya berdiam tanpa menyuarakan kebaikan? Apa gunanya akal yg pintar, jika tidak mahu berfikir dan memahami? Tiada guna kita miliki semua itu jika kita tidak bersyukur kepada Allah atas nikmat-nikmat tersebut. Lantas, jika yg diberi tidak disyukuri, apa lagi yg kita mahu? Allah tak beri apa yg kita mahu, tapi Dia beri apa yg kita perlu. Kita tidak akan pernah sempurna, kerana kesempurnaan itu milik Dia. Dan kita adalah sebaik-baik ciptaan.

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

 

KOMEN NETIZEN :

Jadilah seperti Asiah…
Semoga datin tabah dan kuat…

Jangan dambakan isteri sempurna bak Khadijah, kalau diri mu itu pun tak sesempurna Rasullah saw.

 

Sedangkan janji ALLAH pasti…

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Sumber: Apple Hijau

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*