Melampau! DJ Lin b3rang dikatakan sudah mening4al dvni4, bimbang keadaan kesihatan ibu jika baca berita palsu

TIADA angin tiada ribut, tiba-tiba terdapat satu perkongsian di laman Facebook mendakwa penyampai radio Suria FM iaitu DJ Lin sudah meninggal dunia.

Bengang dengan berita palsu itu, DJ Lin atau nama sebenarnya Roslinda Abdul Majid memberitahu dia mengetahui tentang status itu daripada peminat yang menghubunginya di Instagram bertanyakan mengenai kesahihan perkara itu.

Menganggap ia merupakan satu fitnah besar, penyampai radio berusia 46 tahun ini berkata dia bimbang memikirkan keadaan kesihatan ibunya jika membaca status berkenaan.

DJ LIn 2

DJ Lin berkongsi paparan skrin status itu di Instagram.

“Malam tadi sampai subuh saya dekat konti untuk siapkan kerja sebab nak raya. Habis on air itu, saya ternampak ada peminat DM di IG beritahu ada orang dekat FB mengatakan saya sudah meninggal.

“Dia tanya betul ke saya meninggal. Saya cakap la saya ada ini dekat pejabat lagi. Memang saya bengang la bila dapat tahu. Balik rumah, saya minta tolong pembantu saya post status itu di IG.

“Bagi saya, ini sangat keterlaluan la. Kalau sekali pun nak raih perhatian atau sebagainya, banyak lagi eleman lain boleh buat, tapi jangan libatkan soal kematian!

“Dia kena ingat kematian ini melibatkan emosi terutama orang terdekat dengan saya. Lagi-lagi ibu saya yang tengah sakit di Johor. Dia dah la ada sakit jantung,” katanya kepada mStar.

Terdahulu, DJ Lin menerusi laman Instagram miliknya memuat naik paparan skrin status dari akaun Facebook ‘Pengeluaran Khas KSWSP 2022’ yang mendakwa dia sudah meninggal dunia pada Rabu.

“Assalammulaikum… sesiapa yang kenal DJ LIn Suria FM telah meninggal dunia pada tarikh 27 April 2022. Mari sedekah Al-Fatihah buat arwah. Innalillahiwainillahirajiun,” tulis individu tersebut.

Rata-rata netizen di ruang perkongsian tersebut mempercayai berita itu dan meninggalkan komen dengan ucapan takziah serta Al-Fatihah.

Dalam pada itu, DJ Lin bimbang sekiranya saudara mara yang melihat status tersebut menghubungi ibunya bertanyakan mengenai kesahihan berita berkenaan.

DJ Lin 1

DJ Lin mempunyai dua orang anak.

“Bayangkan kalau saudara mara saya yang aktif di FB nampak posting itu dah hubungi ibu saya untuk beritahu saya sudah meninggal. Bayangkan macam mana keadaan ibu saya itu.

“Kalau ibu saya pangsan atau apa-apa terjadi pada dia macam mana? Memang saya cari budak itu sampai dapat! Selain ibu, anak-anak saya macam mana. Kita dah la nak sambut raya ini.

“Mereka dah la bergantung dengan saya. Kadang-kadang benda macam ini, boleh buat orang percaya. Sebab ramai yang komen tulis Al-fatihah sebab percaya,” ujarnya.

Meskipun individu berkenaan sudah membuat permohonan maaf namun DJ Lin masih menganggap perkara tersebut belum selesai.

“Peminat saya ada hubungi saya katanya individu itu ada muat naik status permohonan maaf. Tapi dia tak ada hubungi saya atau pembantu saya. Saya anggap benda ini belum selesai,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDN

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaNews

Sumber: Sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*