“Sampai Hujung Nyawa” – Pasangan Sempat Akad Nikah Di Hospital Sebelum Pengantin Perempuan ‘P3rg1’

Perkongsian video seorang lelaki dari Indonesia dikenali sebagai Baskoro di laman TikTok, mengundang sebak orang ramai selepas isteri tersayang dijemput Sang Pencipta. Video pendek yang dikongsi mendapat hampir 14 juta tontonan dan rata-rata netizen turut mendoakan supaya pemuda ini terus cekal.

Sempat nikah di hospital

Menerusi video pendek dikongsi, dapat dilihat upacara akad nikah yang berlangsung di hospital dan majlis tersebut dihadiri oleh keluarga yang terdekat. Bagaimanapun apa yang lebih menyedihkan, apabila melihat keadaan pengantin wanita yang hanya terlantar di atas katil sebelum suaminya bersalaman dan menciumnya selepas mereka sah bergelar suami isteri.

Namun kebahagiaan pasangan ini tidak berkekalan, selepas pengantin wanita meninggal dunia dan dapat dilihat batu nisan yang dikongsi pada hujung video tersebut. Menerusi video yang lain, lelaki ini sempat berkongsi momen-momen kenangan bersama Allahyarhamah isterinya.

“Sampai jumpa di keabadian, akan ku ceritakan perjalananku setelah tanpa kamu di bumi.’

Bukan itu sahaja, kapsyen-kapsyen video yang digunakan oleh lelaki ini juga turut mencuri perhatian dan rata-rata warganet turut sempat menitipkan salam takziah kepada lelaki ini.

Pautan Video :

Pautan Video ;:

Pautan Video :

 

Sumber : Ohbulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*