“Macam Budak2” – Jawapan Balas Peguam Nurul Hafidzah Boleh Buat Awal, Nabila Huda Terkedu

PEGUAM Nurul Hafidzah Hassan menganggap pelakon Nabila Huda dan pengacara Awal Ashaari bersifat kebudak-budakan apabila melabelnya g1la glamor selepas dia menjadi tular berikutan membela Siti B4inun dalam k3s pend3r4an kan4k-kan4k s1ndr0m d0wn, Bella.

Nurul Hafidzah berkata, dia hanya menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang peguam dan dua orang pelakon, jika ingin melahirkan rasa tidak puas hati, seharusnya mar4h kepada orang yang menyam4n mereka.

“Saya rasa perkara tu (apa dibuat Nabila dan Awal) sangat picisan, benda tu tidak dapat membuat sesuatu perdebatan secara fakta. Sebenarnya bagi saya ia agak lucu sebab saya rasa macam kidd1sh begitu.

“Apa yang saya lakukan seperti hantar surat tuntutan s4man semua itu ialah proses biasa untuk membawa sesebuah k3s ke m4hkam4h.

“Mereka sepatutnya mar4h orang yang sam4n mereka, bukan mar4h pada peguam. Peguam hanya melaksanakan tugas,” katanya kepada mStar.

Nabila Huda dan Awal Ashaari menyifatkan Hafidzah sebagai g1la glamor.

Nurul Hafidzah diminta mengulas mengenai tindakan Nabila Huda dan Awal Ashaari yang memuat naik posting di media sosial dengan menudvh dia suka mencari publisiti.

Kedua-dua artis itu turut terkait dengan kes sam4n yang mana Nurul Hafidzah merupakan peguam dilantik mewakili pihak plaintif bagi menyam4n mereka.

Awal pernah disam4n oleh sebuah syarikat hiasan dalaman kerana memfitn4h berhubung kerja-kerja pengubahsuaian rumah.

Sementara Nabila Huda pula dikatakan menulis posting dengan menudvh seorang aktivis kemanusiaan menyal4hgunakan barang-barang b4njir.

Nurul Hafidzah kemudian menjadi medan kutvkan netizen selepas dia membela Siti B4inun berhubung pend3r4an terhadap Bella yang turut mendapat perhatian masyarakat.

Selain itu, Hafidzah yang sering menerima kec4man sejak kebelakangan ini berkata, dia tidak boleh menutup mulut orang untuk terus memb3ncinya.

Bagaimanapun, dia juga mempunyai hak dalam mempertahankan dirinya jika sesuatu tudvhan itu dilihat melampau dan keterlaluan.

“Kalau mereka buat begitu supaya orang b3nci saya, saya tak boleh buat apa-apa… saya jadi diri sendiri saja.

“Terpulang kepada mereka. Cumanya jika mereka bercakap begitu boleh timbulkan kesan lain, saya juga berhak pertahankan diri,” ujarnya.

VIDEO :

Awal Ashari Dedah Perangai  Peguam Siti Bainun

Terdahulu Pelakon dan pengacara, Awal Ashaari tampil bersuara terhadap peguam, Nurul Hafidzah Hassan yang tervk dikec4m kerana mewakili Siti Bainun dalam k3s pend3r4an anak istimewa, adik Bella.

Glamour Dengan Tindakan Sendiri

Menerusi hantaran di Instagram, Awal memberitahu peguam itu untuk tidak mengambil tindakan fitn4h di atas hantaran nya di Instagram kerana peguam itu “glamour” disebabkan tindakannya sendiri.

“Selalu awak name drop saya dalam social posting awak, sebab awak nak tumpang glamour saya. Tapi sekarang awak dah terkenal, izinkan saya pulak tumpang glamour awak.

Cuma lepas ni jangan la awak guna posting ni untuk awak charge saya fitn4h awak pulak sebab awak glamour sebab tindakan awak sendiri. Saya cuma nak menumpang glamour awak je. Saya repost apa yang awak pernah post pasal saya.”-Awal Ashaari

“Menari Kat TikTok Tak Dapat Duit”

Tambahnya lagi , Awal turut menitipkan harapan buat peguam Siti Bainun agar kes sam4n 3 juta nya itu tidak dilakukan secara Pro Bono.

“Cuma saya harap kes sam4n saya 3 JUTA tu awak tak buat PRO BONO jugak lah. Sekurang-kurangnya kena lah buat jugak nak sara hidup kan. Menari kat TikTok dak dapat duit..”-Awal Ashaari

Pelbagai Reaksi Netizen, Termasuk Nabila Huda

Di ruangan komen, rata-rata netizen dilihat menyokong kenyataan Awal malah ada yang berseloroh peguam itu bakal “koyak” dikec4m lagi.

“Memalukan legal fraternity je dia ni.”

“Kau dah terkenal dik..Kau kena hadapi dengan kuat. Nah mini love untuk kau dik.”- Nabila Huda

“Alaa baru nak jadi netizen. Tengok-tengok ig dia dah jadi private acc.”

“Hahaha confirm koyak lagi.”

“Sekali dia pakat tolong orang yang aniaya insan istimewa. Habes semua kebusvkannya terbongkar. Allah maha adil. Janganlah sesekali kita bersifat tidak berper1kem4nusiaan..”

Terdahulu, Awal Ashaari pernah berhadapan tindakan sam4n daripada syarikat hiasan dalaman Naz Carpentry. Syarikat berkenaan mengemukakan sam4n RM300,000 terhadap Awal yang did4kwa telah mel4nggar kontrak.

Naz Carpentry merupakan syarikat hiasan dalam yang terkenal dalam kalangan selebriti, individu berprofil tinggi termasuk dari kerabat diraja dan orang kenamaan.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDN

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaNews

Sumber :  https://bartasangbad.site/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*