Belakang Kedai Jadi ‘Port’ P0nteng Puasa, Wanita Ini ‘Sound’ Kaki Ponteng Guna Pembesar Suara

Kawasan rumah kedai atau perumahan yang terbengkalai dan sunyi sepi akan buat sesetengah orang rasa seram tetapi lain pula ceritanya dengan segelintir individu tidak bermoral yang jadikan ‘port’ untuk melakukan perkara bukan-bukan seperti ponteng puasa atau berasmara.

Menerusi perkongsian TikTok seorang wanita @KiedAmy ini dalam captionnya ada menerangkan yang belakang bangunan kedainya telah dijadikan sebagai ‘port’ orang buang air kecil, bercinta dan buka puasa waktu tengah hari. Macam-macam hal!

Dalam video tersebut, wanita yang lebih dikenali sebagai Kieda ini dan beberapa pekerja lain bertindak menegur individu-individu dalam kereta siap menggunakan mic dan speaker lagi untuk buat pengumuman supaya mereka tidak lagi berani datang ke lokasi tersebut.

“Belakang tu memang line clear, kena pulak kedai nasi kandaq bawah tu…” – Kieda

Pautan Video

 

Sebelum ini dalam perkongsian video TikTok yang lain, Kieda turut meluahkan rasa kecewa apabila melihat parkir kereta di belakang bangunan kedainya dipenuhi dengan sampah sarap.

Jelasnya lagi, ia adalah tindakan tidak bertanggungjawab beberapa individu yang ponteng puasa pada siang hari sebelum buang plastik makanan merata-rata.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen memang tercuit hati dan terhibur melihat gelagat wanita ini dengan rakan sekerjanya. Namun, ramai yang memuji tindakan bijak wanita itu tegur individu berkenaan dengan caranya tersendiri.

Pautan Video :

 

“Baguih cara kak tgur depa.👍” – Komen netizen

“Done beletiaq…puas dgaq soraa kakk niii😂😂” – Komen netizen

 

Sumber : Lobak Merah

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*