Walau Kudvng Kedua Tangan, Lelaki Cekal Berniaga Di Bazar Und4ng Seb4k Ramai

Bulan Ramadhan merupakan bulan mulia yang sememangnya bulan yang barokah iaitu bulan yang memberikan pendapatan kepada yang berusaha dengan menjalankan perniagaan di bazar ramadhan atau berniaga untuk mencari pendapatan di bulan mulia ini.

Bukan yang beragama islam sahaja yang membeli di bazar ramdhan tetapi bagi yang non muslim juga ramai yang tidak melepaskan peluang untuk merasai kemeriahan membeli pelbagai makanan dan juadah yang hanya banyak didapati pada bulan puasa sahaja.

Ini juga membuka sumber pendapatan kepada golongan yang kelainan upaya (0KU) turut berniaga. Sebuah video telah tular di media sosial apabila video tersebut yang memaparkan seorang lelaki yang kehilangan kedua-dua tangannya yang sedang menggoreng kuih di sebuah bazar.

Walaupun tidak memiliki fizikal yang sempurna tetapi lelaki yang bertuah itu berusaha untuk mencari sesuap rezeki untuk diri dan keluarga. Ianya tidak menghalang dirinya dari bekerja sama seperti insan normal yang lain.

Pautan Video :

Menjengah ke ruangan komen pula, ramai netizen yang sangat kagum dengan semangat yang ditunjukkan oleh pemuda itu yang bekerja dengan bersungguh-sungguh walaupun tidak mempunyai fizikal yang sempurna.

Komen Netizen:

 

Sumber : muhdhijjaz1

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDN

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaNews

Sumber: Sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*