Liyana Jasmay T3ruk Dikec4m

Seperti kita tahu, setiap kali menyambut ulang tahun kelahiran, perkara biasa yang sering dilakukan orang ramai adalah meniup lilin di atas kek.

Hal ini sering menjadi perdebatan kerana ada ulama mengatakan menyambut serta melakukan perkara yang mengikuti agama lain adalah h4ram, namun ada juga ulama mengatakan menyambut hari lahir diperbolehkan tetapi dengan syarat tiada unsur h4ram.

Baru-baru ini, seorang selebriti wanita iaitu Liyana Jasmay menyambut hari kelahirannya telah mendapat perhatian ramai.

Pautan Video

Melalui video yang dimuat naik semula oleh pengguna TikTok itu, kelihatan Liyana sedang menggengg4m tangannya sambil menutup mata, lalu meniup lilin.

Perbuatannya itu seakan-akan sama seperti cara agama lain berdoa sebelum meniup lilin dan kerana itulah, pelakon tersebut teruk dikec4m oleh netizen.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen meluahkan rasa kecew4, sehingga ada mengatakan perbuatannya itu langsung tidak melambangkan sebagai umat Islam, serta meminta agar Liyana memperbaiki dirinya semula.

Bahkan ada juga berkata lebih baik menadah tangan untuk berdoa dari melakukan tangan seakan-akan ‘make a wish’ yang sering kita lihat agama bukan Islam lakukannya sebelum meniup lilin.

 

Sumber: beautifulnara

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDN

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaNews

Sumber: Sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*