“Sebenarnya S4kit Sangat!” – Rupanya Elyana Dah Tahap Krit1kal

Tak semua perkara kita boleh kongsikan kepada orang di luar sana. Namun, sesetengah orang sering menilai keperibadian orang lain melalui apa yang mereka lihat di media sosial.

Selagi mereka tidak nampak dengan mata mereka sendiri, selagi itulah mereka tidak percaya. Itulah dilema yang dihadapi penyanyi dan pelakon Elyana.

Kredit foto: YouTube

Seperti mana yang kita ketahui, Elyana kini menghidapi ka.nser limfoma sejak 10 tahun dahulu. Kerana tidak pernah berkongsi kesa.kitan yang dialaminya di media sosial, ada yang tergamak menu.duhnya meni.pu.

“Terus terang saya katakan, depan kamera saya akan kelihatan sebegini. Saya akan nampak ok, saya tak akan tunjuk yang saya sa.kit sekalipun, sampai bila bila. Saya minta maaf!

“Saya tahu ramai juga yang macam tak percaya saya sa.kit, ataupun saya ti.pu saya sa.kit.

“Sakit ni bukan main-main. Ada sesetengah orang,  selagi mereka tak nampak depan mata, selagi itu mereka takkan percaya,” katanya menerusi temu bual bersama MHI (Malaysia Hari Ini).

Tambahnya lagi, dia tidak akan sesekali menunjukkan kesakitannya pada orang di luar kerana dikenali sebagai seorang penghibur bukan meminta simpati.

“Tapi, di belakang kamera saya sebenarnya sa.kit, saya struggle sangat! Macam pesa.kit kan.ser lain juga, saya sa.kit sepanjang masa. Tahap saya bukan tahap yang rendah lagi.

“Saya dah tahap krit.ikal. Saya kena teruskan hidup dengan kehidupan yang positif. Saya tak nak fikir yang saya sa.kit, ia akan menyak.itkan saya lagi.

“Saya akan buat macam biasa, positifkan diri. Kalau perlu buat kimo lagi, saya akan buat,” katanya mengakhiri perbualan.

Terdahulu, Elyana membuat pendedahan mengenai kan.ser limfoma tahap empat yang dihidapinya selepas tersingkir pada minggu kelima program realiti, Gegar Vaganza musim keempat (GV4) pada 2017.

Elyana mendirikan rumah tangga dengan Khairul Anuar Husin pada 2010 dan dikurniakan seorang anak perempuan Cinta Sumayyah, 9, dan anak angkat, Cahaya Ramadhani, 1 tahun.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Sumber: Murai

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*