“Goodbye and thank you” – Tr4gedi Nahas Sriwijaya, Ini Antara Posting IG Stories Terakhir Penumpang Sebelum Berlep4s

Kita digemparkan dengan berita pesawat Sriwijaya Air yang telah terhempas di Kepulauan Seribu beberapa minit selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Soekarno-Hatta, Jakarta Sabtu lalu.

Pesawat Sriwijaya Air SJ182 yang dalam penerbangan dari Jakarta ke Pontianak itu terlebih dahulu hilang dari radar sebelum disahkan terhemps, lapor Liputan 6.

Viral sekarang di media sosial terutamanya di TikTok tentang posting Instagram Stories man.gsa nahas pesawat terbabit sebelum berlepas pada jam 2.36 petang waktu Indonesia Barat.

Perkara itu telah dikongsikan oleh akaun TikTok @raffisyah20. Dalam video tersebut, man.gsa yang dikenali sebagai @classics_fay di Instagram telah memuat naik IG Stories di mana dia mengucapkan ‘Goodbye and thank you’ sebelum berlepas. 

 

@raffisyah20postingan terakhir story’ nya dia berkata goodbye & thankyou #sj182 #penerbangan #pesawatjatuh #sriwijayaair #korban♬ Hurts So Good – Astrid S

Ramai antara mereka sedih dan berduka cita dengan kata-kata terakhir man.gsa turut meninggalkan komen di video TikTok terbabit.

Selain itu, akaun TikTok berkenaan juga turut berkongsi chat terakhir krew pesawat Sriwijaya Air terbabit bersama isterinya yang juga seorang pramugari. Tak boleh nak bayangkan macam mana perasaan keluarga mngsa sekarang ni. 

@raffisyah20cek Instagram nya sedih bgt #pesawatjatuh #sj182 #flightattendants #penerbangan #sriwijayaair #terupdate #kabarduka #pramugariindonesia♬ Kamu & Kenangan – Maudy Ayunda – All About Music

Tak sanggup rasanya nak baca perbualan terakhir antara wanita ni dengan suaminya yang dikatakan juga seorang krew kapal terbang itu. Dalam perbualan tersebut, dapat dilihat krew penerbangan itu memberitahu isterinya bahawa dia akan berlepas namun setelah lebih sejam, tiada sebarang khabar dari lelaki terbabit.

@raffisyah20prayforsj182 #pesawatjatuh #fypdongggggggg #sj182 #flightattendants #penerbangan #kabarduka #fypシ #sriwijayaair♬ Kangen tapi gabisa ngelakuin apapun – ೫‧.⋆

Yang lagi sedih, ada juga sepupu mngsa tr4gedi ini yang turut berkongsi Instagram stories terakhir mangsa sebelum berlepas ke Pontianak. Dorang pun mesti tak sangka yang IG Stories tu merupakan posting terakhir dari mngsa. 

@prncesss__ #sriwijayaair♬ original sound – Ayu Anissa

Sama-sama kita doakan agar kesemua mangsa nahas akan segera dijumpai dan semoga operasi pencarian akan dipermudahkan.

Sumber : Lobakmerah

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*