Brader yang berjaya merakam entiti toleh kepala tampil untuk cerita entiti lain pula

Semalam, dikongsikan pengalaman seorang lelaki berdepan dengan makhluk halus di hadapan rumah beliau.

Video rakaman lebih kurang seminit itu berjaya menjadi bualan netizen yang rata-ratanya terkejut dengan penampakan satu lembaga yang berpusing 360 darjah.

Kali ini individu tersebut yang lebih senang dipanggil Abang Man tampil ceritakan mengenai kejadlan seramm itu. Menurutnya perkara itu bukanlah pertama kali berlaku, namun kali ini sempat dirakam olehnya.

Masa tu tengah rehat-rehat di ruang garaj rumah saya bersama anak lelaki. Pada masa itu saya rasa macam ada sesuatu nak datang. Rasa macam sejuk semacam dan angin sep0i-sep0i sebelum terbau hanylr di kawasan berkenaan.

Abang Man ketika itu sedang melayari laman Facebook ditemani anak lelakinya yang berusia 15 tahun di ruang garaj rumah mereka. Kemudian selepas itu, dia terdengar hilalan ketawa yang pada mulanya disangkakan jiran-jiran perempuan mereka.

Namun suara ketawa tersebut bertukar tanglsan yang menyer.amkan.

Sebenarnya saya senang nampak kelibat-kelibat makhluk yang pelikk-pelikk ni. Bermula apabila saya mula belajar dengan arwahh ustaz saya di Kanchong Darat Banting.

Cuma kali ini saya sempat rakam. Ada lagi gambar saya sempat ambil tapi itu di kawasan kampung saya.

Ditanya mengenai pengalaman lain, menurut Man beliau sering melihat kelibat pelikk selepas belajar dengan seorang ustaz.

Walaupun pengalaman tersebut bukan pengalaman pertama kali, namun pengalaman kali ini cukup membuatkan dia dan anaknya tergamamm.

Makhluk ini tak semestinya ada di hutan dan lautan

Bercerita mengenai kawasan tersebut, Abang Man memberitahu bahawa tempat tersebut pernah juga diganggu dengan makhluk halus itu di kawasan taman permainan.

Tempat tu memang sebelum ini ada juga kelibat-kelibat. Bualan di padang kawasan rumah tersebut pernah berbuai sendiri. Ramai yang pernah terlihat lebih-lebih lagi di waktu maghrib.

Beliau turut berpesan agar kita semua belajar cara-cara hlndarkan diri dengan makhluk halus ini.

Beliau juga berpesan agar kita semua belajar serba sedikit cara menghlndarkan diri kita dari makhluk halus ini dan jaga wudhu.

Sebaiknya jika kita tahu tempat tersebut ada makhluk halus, seeloknya jalan berdua dan jangan beranl berseorangan.

Takutt bila kita tak kuat makhluk ni boleh menempel dalam diri kita dengan tenaga mereka tersendiri.

Yang penting sentiasa beristighfar dan minta lindvng dengan kalimat-kalimat Allah.

Bila kita rasakan aura atau makhluk tu mela.wan, bacalah surah An Nas. Dan kiranya dia mula mendekat kita, baca surah Al Ikhlas tiga kali dengan yakin dan pasakk dalam hati kita, jangan biar jiwa kita kosong pada waktu itu.

Mengakhiri, Abang Man berharap agar perkongslan ini dapat membuka mata ramai orang bahawa makhluk halus ini wujud bukan sahaja di hutan atau lautan.

Apa yang penting adalah sentiasa berdoa agar dilindungi Allah.

Jangan sekali-kali terlalu beranl dgn makhluk-makhluk atau jln dengan cara mencabar kerana mereka juga ada kekuatan tersendiri yg bukan semua kita boleh law.an. Semuanya atas keizinan Allah juga.

Kredit : OhBulan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*