“Saya hilang selera makan” – Kans3r Elyana Masuk Tahap 5, Berisik0 Untuk Lumpvh.

PETALING JAYA – Penyanyi dan pelakon, Elyana mengesahkan penyak1t k4ns3r limfom4 yang dihidapinya sejak hampir 10 tahun lalu kini hampir memasuki tahap lima.

Pemilik nama sebenar, Er­neelya Elyana Emrizal, 33, berkata, k4ns3r itu turut menyerang dan merebak ke beberapa organ badannya seperti r4him, hat1 dan pangkal p4ha.

“Semasa saya dimasukkan ke hospital pada bulan lalu, doktor memaklumkan sel k4ns3r lama sudah berkurangan. Ia merupakan satu berita gembira buat saya.

“Namun begitu, doktor mendapati k4ns3r itu te­lah merebak ke bahagian lain iaitu rah1m, h4ti dan pada pangkal p4ha,” katanya kepada Kosmo!.

Penyanyi yang popular de­ngan lagu Kalis Rindu itu memberitahu, biarpun saiznya masih kecil, namun sekiranya membesar ia boleh memberi kesan pada tulangnya selain berisik0 lumpvh.

Jelas Elyana, doktor mahu supaya rawatan kemote­r4pi dilakukan secepat mungkin, namun prosedur tersebut terpaksa ditangguhkan berikutan keadaan kesihatannya yang tidak mengizinkan.

“Saya hilang selera makan sejak beberapa bulan lalu sehingga menyebabkan badan lemah dan kurus. Kini berat saya hanya 40 kilogram.

“Berilah waktu untuk saya kuat dahulu, Insya-Allah kalau diberi kesempatan saya akan melakukan kemot3rapi secepat mungkin,” katanya yang kali terakhir melakukan rawat-an itu pada 2016.

Biarpun berdepan masalah kesihatan, Elyana tidak mahu menampakkan dirinya sakit dan sentiasa ceria supaya dapat memberi motivasi bukan sahaja kepada dirinya sendiri, tetapi pesakit kansr lain.

Elyana membuat pendedahan mengenai penyakit kans3r limfom4 tahap empat selepas tersingkir pada minggu kelima program realiti, Gegar Vaganza musim keempat (GV4) pada 2017.

Elyana telah mendirikan rumah tangga dan memiliki dua anak iaitu Cinta Sumayyah, 9, dan Cahaya Ramadhani, 1, yang merupakan anak angkat.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by elyanaofficial (@elyanaofficial1)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by elyanaofficial (@elyanaofficial1)

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Sumber: Kosmo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*