“Muka Sebelah Kanan Lmpuh” – Hamil 38 Minggu, Faye Kusairi Kena Serngan Bell P4lsy

Pelakon Faye Kusairi meluahkan rasa syukur selepas dita-han di sebuah pusat perub4tan di ibukota sejurus mendapat serangan Bell P4lsy pada Jumaat lalu.

Faye yang kini sedang berehat di kediamannya selepas dibenarkan pulang pada Ahad memberitahu dia dise-rang ke-jang otot pada muka sebelah kanannya ketika sedang menggosok gigi.

Alhamdulillah saya sudah dibenarkan pulang. Saya dimasukkan ke hospital sepanjang hujung minggu apabila disahkan mengalami seran-gan Bell P4lsy pada pagi Jumaat ketika sedang menggosok gigi.

“Saya masih belum pulih sepenuhnya tetapi dalam progres. Separuh muka sebelah kanan saya paralysed (lumpuh) sejak Jumaat dan saya menjalani rawa-tan bersama neurologis, ia semakin pulih.

“Sekarang saya sudah boleh menggerakkan otot wajah saya sedikit sebanyak. Syukur Alhamdulillah,” katanya.

Dalam pada itu, Faye kini sedang menanti hari untuk bersalin memandangkan usia kandungannya sudah mencecah 38 minggu.

“Jadi, sekarang saya teruskan berehat di rumah dan usia kandungan saya sudah 38 minggu. Pada masa sama saya meneruskan rawa-tan Bell P4lsy di rumah.

“Mohon doakan kesihatan saya diteruskan dengan baik dan dipermudahkan,” tambahnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (@fayekusairi)


Bell’s P4lsy, penyakit membabitkan kerosakan pada satu saraf muka iaitu ‘facial nerve.

Situasi itu berlaku apabila otot yang mengawal ekspresi wajah tidak berfungsi dengan normal akibat kecederaan atau gangguan saraf muka.

Antara selebriti ternama dikaitkan dengan pen-yakit ini adalah Slyvester Stallone, Pierce Brosnan, Angelina Jolie, George Clooney, Rano Karno, Nita Thalia dan Sam Bailey (Pemenang X Factor 2013).

Sember : Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*