(Video) Nenek rugi lebih RM200,000 ratusan keping note RM100 ros4k disimpan dalam tin milo

ORANG dulu memang suka menyimpan wang tunai di rumah. Biasa kita dengar nenek-nenek kita simpan duit bawah bantal, namun jika melibatkan jumlah duit yang banyak, ada yang disimpan dalam tong beras dan sebagainya.

Namun tabiat suka menyimpan wang tunai di rumah mempunyai risiko yang tersendiri. Selain wang tunai itu mungkin dicvri atau diromp4k jika melibatkan wang yang banyak, mungkin juga ia boleh reput dan musnah akibat dimakan anai-anai atau benc4na seperti b4njir dan kebak4ran.

Duit Reput

Seperti yang berlaku ke atas seorang warga emas ini. Dia dikatakan kerugian RM300,000 selepas ribuan keping duit note RM100 yang disimpan dalam tin Milo musnah.

Berdasarkan beberapa video yang tersebar di media sosial menunjukkan ratusan keping duit RM100 yang reput dan musnah dikatakan akibat lama disimpan dalam tin milo telah dimakan oleh serangga peros4k.

“Semua duit yang saya keluarkan ada masalah. Setiap ikat mengandungi RM10,000 ada 23 ikat kesemuanya, maka ia berjumlah RM230,000,” kata suara seorang lelaki yang merakam video tersebut.

 

Sumber : Milosuam.net

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*