Pagi Tadi Kali Yg Terakhir lsteri Salam Dan Civm Tangan Saya Sebelum Pergi Kerja

Pekan : Suasana piIu menyelubungi Unit F0rensik HospitaI Pekan selepas seorang jururawat dan pemandu m4ut ketika dalam perjalanan ke kampung Orang Asli untuk membuat pemeriksaan kesihatan.

Jururawat Julayha Kudus, 39, m4ut manakala Dr Muhd Ikhwan Ramlee, 29, p4rah di kepaIa.

Mereka yang bertugas di Pejabat Kesihatan Daerah Pekan, dilaporkan dalam perjalanan ke perkampungan Orang Asli Api Larat di Nenasi, Pekan untuk melakukan pemeriksaan kesihatan di sana.

Sementara itu, suami Julayha, Asmawi Yusoff, 45, berkata, dia sempat melihat jen4zah isterinya terb4ring di bahu jalan, selepas dihantar rakannya ke lokasi kejad1an sebaik sahaja dimaklumkan mengenai kemaIangan itu oleh suami kepada rakan isterinya itu.

Dia yang merupakan tenaga pengajar di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Pekan, turut mengikut kenderaan yang membawa jnazah ke H0spital Pekan sebelum pulang ke rumah, untuk memberitahu berita sed1h itu kepada empat anak mereka yang berusia antara lima hingga 14 tahun.

Saya mengambil masa agak lama di rumah untuk menenangkan anak-anak, sebelum kembali ke h0spital bagi menguruskan jnazah. Saya tidak menyangka pagi tadi adalah kali terakhir isteri bersalam dan mencium tangan saya, yang menjadi rutin arwh sebelum keluar bekerja, katanya.

Asmawi berkata, jnazah isterinya akan dikebvmikan di Tanah Perkburan Islam Taman Jambu di sini, selepas keluarga isterinya dari Palong, Negeri Sembilan memberi kebenaran bagi memudahkan mereka untuk menz1arah.

Berat dugaan Cikgu Asmawi yang maha esa lebih sayangkan arwh isteri perginya disaat menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan buat dirinya untuk negara.

Pergi dijemput ilahi ak1bat kecvaian pemandu lain yang memandu meIulu sehingga meng0rbankan insan yang tidak bersaIah, suami kehiIangan isteri anak anak kehiIangan ibu tersayang. Al fatihah.

Sumber : imediaviral

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*