PiIunya.. isteri Syafiq Ahmad kvcup b4yi, ibu buat kali terakhir

SEBERANG JAYA – Suasana p1lu menyelvbungi pekarangan Unit F0rensik Hospital Seberang Jaya (HSJ) di sini apabila isteri pemain bola sepak Johor Darul Ta’zim (JDT) Muhammad Syafiq Ahmad, iaitu Nur Amalina Nur Ain diberi peluang mengvcup anaknya buat kali terakhir.

Penyerang JDT, Syafiq Ahmad Kemalangan, Anak Maut | Sabah Post

Jen4zah Muhammad Aisy Saqeef berusia 22 hari yang terk0rban dalam kemal4ngan trag1s di Kilometer 163 Lebuhraya Utara- Selatan di Sungai Bakap awal pagi ini, dibawa dari Hospital Sungai Bakap ke tempat r4watan ibunya di HSJ.

Sejurus jen4zah tiba, Nur Amalina, 25, yang ced3ra dan dir4wat di Wad 8 hospital itu dibawa tvrun dari wadnya dengan dit0lak menggunakan katil ke bahagian Unit F0rensik.

Nur Amalina kemudiannya diberi masa kira-kira 20 minit dan kelihatan wanita itu membel4i dan mengvcup b4yinya beberapa kali.

Wanita itu turut diberi peluang men4tap waj4h ibunya Zainab Wahab, 45, yang turut terk0rban dalam kemal4ngan tersebut.

Kemalangan itu turut meng0rbankan pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti berusia 30-an.

Selain Muhammad Syafiq, 25, dan isterinya, anak sulung pasangan itu Aaira Nur Saffiya, 2, mengalami ced3ra ringan dan kini dir4wat di wad kanak-kanak HSJ.

Jen4zah bayi, ibu mentua Syafiq Ahmad dikebvmi di Pendang

Jen4zah b4yi lelaki dan ibu mentua pemain bola sepak Johor Darul Ta’zim (JDT), Muhammad Syafiq Ahmad akan dikebvmikan di Pendang, Kedah selepas solat Asar petang ini.

Jen4zah Muhammad Aisy Saqeef yang baru berusia 22 hari dan neneknya, Zainab Wahab, 45 selesai menjalani proses bed4h si4sat di Unit F0rensik Hospital Sungai Bakap (HSB) kira-kira jam 1.40 tengah hari tadi.

Selesai dim4ndikan dan dik4fankan, kedua-dua jen4zah berkenaan dibawa menaiki van jen4zah sebelum kenderaan itu bergerak jam 3.30 petang.

Jenazah ibu mentua, anak Syafiq Ahmad dikebumi dalam satu liang | Astro Awani

Terdahulu di NIBONG TEBAL, Muhammad Syafiq yang berada di perkarangan Unit F0rensik Hospital Sungai Bakap (HSB), dilihat men4ngis setiap kali didekati rakan dan saudara-mara malah dia enggan bercakap dengan sesiapa yang menghubunginya menerusi telefon kerana terlalu sed1h.

Muhammad Syafiq berada di situ menunggu urusan bed4h s1asat anak bongsunya, Muhammad Aisy Saqeef serta ibu mentuanya, Zainab.

Suasana h1ba dan sed1h itu turut dikongsi adiknya, Muhammad Zulfadhli, 24, yang setia menemani abangnya itu dan beliau turut memaklumkan abangnya masih terkejvt serta sukar menerima kejad1an yang berlaku.

“Dia akan men4ngis setiap kali ada saudara mara atau kawan datang bertanyakan keadaannya selain engg4n bercakap dan hanya menyebut nama anaknya sahaja…Aisy, Aisy,” katanya kepada pemberita ketika di temui di Unit F0rensik HSB, di sini hari ini.

Beri peluang Syafiq kembali pulih: Cheng Hoe | Harian Metro

Sementara itu, Jurulatih skuad Harimau Malaya, Tan Cheng Hoe menz4hirkan ucapan t4kziah kepada Muhammad Syafiq ketika hadir menzi4rahi pemain bola sepak kebangsaan tersebut di HSB.

“Beliau boleh mengambil berapa lama masa yang diperlukan untuk kembali pul1h sama ada ment4l dan f1zikal malah kami akan sentiasa memberi semangat dan s0kongan. Kami semua mend0akan yang terbaik buatnya,” kata Cheng Hoe.

Mengulas lanjut, beliau berkata, tiada sebarang latihan yang dijadualkan buat Muhammad Syafiq ekoran pemb4talan Piala Malaysia disebabkan pendemik C0vid-19 sekarang ini.

Tanda penghormatan kepada Syafiq Ahmad sekeluarga, bendera JDT dipasang separuh tiang

Bendera JDT diturunkan separvh tiang di Stadium Sultan Ibrahim. – Foto ihsan FB Johor Southern Tigers

Dalam pada itu, bendera Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT) ditvrunkan separvh tiang di Stadium Sultan Ibrahim sebagai tanda pengh0rmatan kepada penyer4ngnya, Syafiq Ahmad dan keluarga.Arahan itu dikeluarkan oleh pemilik kelab yang juga Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

“Tunku Ismail telah menghantar Setiausaha Sulit Baginda bersama dengan pegawai agama Jabatan Agama Islam Negeri Johor ke Pulau Pinang untuk membantu pemain Kelab Johor Darul Ta’zim, Syafiq Ahmad yang telah keh1langan ahli keluarga terdekat pada pagi tadi.

“Tunku Ismail juga bert1tah untuk bendera JDT di Stadium Sultan Ibrahim ditvrunkan separvh tiang, stadium diterangi dengan lampu putih dan mesej t4kziah dipaparkan di skrin besar sebagai tanda pengh0rmatan kepada Syafiq sekeluarga. Upacara Tahlil juga akan diadakan selama tiga hari,” katanya menerusi hantaran Facebook rasmi Johor Southern Tigers pada Ahad.

Sukan Asia: Dua gol Safawi tewaskan Korea Selatan - Sukan | mStar

Rakan pasukan yang sedang berkelana ke Portugal, Safawi Rasid berkata mus1bah yang men1mpa tonggak Johor Darul Ta’zim (JDT) Syafiq Ahmad jelas mengejvtkan ramai pihak.

Berita mengejvtkan itu jelas turut mengvndang rasa sedi1 Safawi dan berharap Syafiq bers4bar dalam menempvh dvgaan yang begitu ber4t.

Safawi berkata, dia mengetahui kemal4ngan men1mpa Syafiq menerusi Whatsapp rakan lain selain turut membacanya di laman sosial.

“Cukup besar dvgaan yang men1mpa Syafiq selepas keh1langan insan tersayang iaitu ibu mentua dan anak keduanya.

“Saya mend0akan Syafiq tabah dan banyak bersabar selain memohon peminat bola sepak tanah air memberikan s0kongan sewajarnya kepada pemain berkenaan.

“Ketika ini, saya mendapatkan maklumat lanjut daripada rakan sepasukan dan turut menghubungi Syafiq berkaitan mus1bah yang men1mpanya,” katanya, ketika dihubungi Arena Metro.

Sumber: Bernama, Sinar Harian, mStar, Arena Metro, Facebook Johor Southern Tigers 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*