[VIDEO] ‘Bye Mak…’ – Anak K0ngsi Detik Sebakk Ibu Positif Covid-19 Dijemput Ambulans

Di aplikasi TikTok, seorang anak yang dikenali Fazyana, berk0ngsi satu video yang membuatkan warganet seb4k apabila ibunya dijemput oleh pegawai perubatan kesihatan bersama ambulans. Difahamkan, ibunya positif Coviid-19.

Berita kurang baik

Menerusi video TikTok yang berdurasi kurang 20 saat itu, menceritakan satu keluarganya mendapat berita yang sediih. Difahamkan, ibunya disahkan positif Covid-19 dan ahli keluarga yang tinggal di rumah yang sama perlu menjalani saringan ujiian calit. Jelasnya lagi, viirus Covid-19 sudah dikesan pada ibunya sejak dua minggu yang lepas.

Di penghujung viideo, wanita tersebut meminta individu yang bersamanya minggu ini dan minggu lepas, untuk tampil melakukan ujiian calit jika dia dis4hkan positif Covid-19.

Dibawa bersama ambulans

Video kedua memaparkan pasukan perubatan kesihatan datang bersama ambulans, lengkap berpakaian sut Peralatan Perlindungan Diri (PPE) bagi ‘menjemput’ ibunya. Anaknya ketika itu sempat memberikan nasihat kepada ibunya supaya kuat berhadapan dengan virus tersebut.

Mak jangan nangis….bye,bye mak… apa mak cakap macam tu…Takda apa lah mak.

Lagi seb4k, apabila ambulans tersebut bergerak meninggalkan perkarangan rumahnya.

Buat saringan

Terbaru, wanita tersebut memuat naik satu lagi video di TikTok menanti giliran untuk melakukan ujian calit di sebuah klinik kesihatan. Perkongsian tersebut dihujani komen, yang mendoakan supaya mereka sekeluarga cepat sembuh dan sabar menghadapi ujian tersebut.

Sumber: Fazyana

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Sumber: OHBULAN

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*