Sayu, Majlis Kahwin Bertukar Kenduri Doa Tahlil, Gadis Meninggl Dunia Sehari Sebelum Diijabkabul

Siapa menyangka, hari bahagia yang dinantikan oleh pasangan ini akhirnya bertukar menjadi duka apabila pengantin perempuan pergi secara tiba-tiba sehari sebelum majlis pernikahannya.

Segala persiapan sudah dilakukan termasuk pelamin, khemah, bahkan hidangan juga sudah mula disiapkan oleh orang kampung bagi menyambut kehadiran tetamu untuk meraikan hari bahagia pasangan itu.

Menerusi laporan Tribun News, gadis yang berasal dari Kotamobagu, Daerah Sulawesi Utara itu sepatutnya melangsungkan pernikahan di rumahnya pada Isnin (30 November).

Dua hari sebelum majlis, arwh dikatakan telah pergi ke rumah bakal suaminya di Desa Bakan bagi menghantarkan baju untuk dipakai oleh lelaki itu pada hari pernikahan mereka.

Namun begitu, bapa arwh berkata, dia mendapat panggilan mengejutkan memberitahu bahawa arwh berada di hospital kerana tidak sedarkan diri.

”Rakannya memberitahu saya arwh berada di hospital dan tidak sedarkan diri kerana meminum ra-cun.

”Saya bergegas ke hospital dan sempat singgah bertemu calon menantu untuk mengetahui kejadian sebenar.

“Saya tanya anak saya di mana, dia beritahu di hospital. Kemudian saya tanya, anak saya minum ra-cun di mana, dia kata tidak tahu,” kata bapanya.

Setelah sehari dira-wat, arwh akhirnya menghembuskan nafas terakhir pada Ahad malam (29 November), sehari sebelum majlis pernikahannya berlangsung.

Majlis tersebut tetap diteruskan dengan majlis tahlil yang dihadiri oleh jemputan yang merasa sugul atas kejadian yang menimpa keluarga berkenaan.

Setakat ini, polis telah menerima laporan daripada keluarga arw4h dan akan menyia-sat punca sebenar kejadian berdasarkan hasil bed-ah sias-at yang akan diketahui dalam masa terdekat.

Sumber: Indo Zone, Tribun News via SK

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*