Selepas Anak Perempuan, Kini Datin Shahida Dedah Anak Lelakinya Pula Alami Peny4kit Mist3ri ini

Umum mengetahui sebelum ini, isteri kepada usawahan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Datin Nur Shahida mendedahkan anak perempuannya, Qadeeeja mengalami Disl3ksia.

Terbaru, Shahida mengakui masalah itu juga turut dialami oleh anak ketiganya Ibraheem Adham atau mesra disapa sebagai Baem. Perkara itu dimaklumkan oleh Shahidah menerusi Instagram miliknya selepas membawa anaknya membuat ujian Disl3ksia.

Tidak panik meskipun dua anaknya mempunyai disl3ksia, Shahida tampil menerangkan situasi sebenar dialami oleh kanak-kanak tersebut bahawa ianya bukan kecacatan tetapi hanya ada masalah dari segi pembelajaran.

“Sebenarnya saya bawa Baem pergi buat ujian Disl3ksia, lepas buat ujian, dia disahkan mempunyai Disl3ksia sama macam Qadejah, bulan depan masuk sekolah baru lah Baem ya.

“Disl3ksia ini bukan kecacatan ya, ia cuma ada masalah pembelajaran, caranya tak sama macam kanak-kanak biasa. Mereka perlu ada cara khas untuk belajar, jadi, ibu bapa jangan susah hati okay,” tulisnya lagi.

Untuk rekoda, berdasarkan kenyataan Kementerian Kesihatan Malaysia, Disl3ksia merupakan sejenis masalah pembelajaran khusus yang berlaku pada kanak-kanak.

Kebiasaannya, kanak-kanak Disl3ksia mempunyai masalah dalam menguasai tugasan sekolah walaupun mereka telah berusaha dengan gigih.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Sumber: rotikaya

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*