Shah Rukh Khan Paling Lawak! Ini 10 Foto Lama Artis Bollywood Di Sekolah

Aktor nombor satu di India, Shah Rukh Khan antara artis bollywood yang wajahnya sangat berbeza ketika dia di sekolah. Namun terdapat juga beberapa artis bollywood yang lain tidak berubah penampilannya sejak zaman dahulu lagi.

Seperti yang dilihat dari gambar sekolah lama berikut yang dikumpulkan dari India Times. Gambar lama ketika mereka di sekolah agak jarang anda ketahui!

Jom kita lihat gambar lama selebriti Bollywood ketika mereka bersekolah.

1 Amitabh Bachchan

Amitabh Bachchan dilahirkan di Allahabad, Uttar Pradesh, pada tanggal 11 Oktober 1942, ia merupakan seorang aktor senior India, yang telah menjadi legenda dunia. Selain itu dia juga seorang pengarang, penyanyi, dan mantan pembawa acara televisi untuk program Kaun Banega Crorepati.

Bachchan menikah dengan aktris Jaya Bhaduri dan dikaruniai dua orang anak, Shweta Nanda dan Abhishek Bachchan. Abhishek juga mengikuti jejak sang ayah menjadi aktor, dia pun menikahi aktris Aishwarya Rai.

Dia memulai karir di film pada tahun 1969, dengan filmnya SAAT HINDUSTANI. Meskipun belum sukses secara finansial, film debutnya ini mendapat banyak pujian karena penampilan aktingnya yang gemilang. Film selanjutanya, ANAND pada 1971 langsung melambungkan namanya karena mendapat banyak pujian dan laris di pasaran. Bachchan membintangi puluhan film lain sepanjang karirnya.

Film yang membuat namanya populer di jagat film India modern yaitu KABHI KHUSHI KHABHIE GHAAM yang dibintanginya dengan aktor terpopuler Shakhrukh Khan. BAGHBAN, DEV, dan banyak film lain makin mengokohkan namanya sebagai seorang legenda hidup India.

Kiprah Bachchan tak hanya terbatas pada film. Bachchan juga merupakan anggota parlemen India dari tahun 1984-1987. Karir politiknya bermula karena Bachchan ingin mendukung teman lamanya, Rajiv Gandhi, putra Mahatma Gandhi. Hanya tiga tahun, ia memutuskan berhenti dan kembali ke dunia hiburan.

Bachchan mendirikan sebuah rumah produksi, Amitabh Bachchan Corporation dan kembali berakting. Bachchan juga mengeluarkan album dan memandu acara TV, WHO WANTS TO BE A MILLIONAIRE.

2 Shah Rukh Khan

Datuk Shah Rukh Khan (lahir 2 November 1965), dikreditkan sebagai SRK, ialah seorang pelakon, penerbit dan pengacara televisyen India. Sering dirujuk oleh media sebagai “Badshah of Bollywood”, “King Khan”, “King of Rom4nce” dan “The King of Bollywood”, Khan telah berlakon dalam 75 buah filem Hindi dalam pelbagai genre, dari filem romantik ke filem aksi. Beliau telah berkahwin dengan penerbit filem dan pereka hiasan dalaman, Gauri Khan, sejak 1991 dan mereka mempunyai tiga anak, beliau menjadi signifikan di rantau Asia dan diaspora India di seluruh dunia.

Khan memulakan kerjayanya dengan penampilan dalam beberapa siri televisyen pada lewat 1980-an. Beliau membuat kemunculan di industri perfileman Bollywood pada tahun 1992 dengan Deewana. Pada awal kerjayanya, Khan telah diiktiraf bagi menjayakan peranan jahat dalam filem Darr (1993), Baazigar (1993) dan Anjaam (1994). Beliau kemudian menjadi terkenal selepas membintangi siri filem romantis, termasuk Dilwale Dulhania Le Jayenge (1995), Dil To Pagal Hai (1997), Kuch Kuch Hota Hai (1998), Mohabbatein (2000) dan Kabhi Khushi Kabhie Gham (2001). Beliau memperoleh pujian kritis untuk watak seorang pengih alkhol dalam Devdas (2002), seorang saintis NASA dalam Swades (2004), seorang jurulatih hoki di Chak De! India (2007) dan seorang lelaki dengan sindrm Asperger dalam My Name Is Khan (2010). Filem kutipan tertinggi beliau termasuk komedi Chennai Express (2013), Happy New Year (2014) dan filem aksi jenayah Raees (2017). Banyak filem-filem beliau memaparkan tema identiti kebangsaan India dan hubungan dengan masyarakat diaspora, atau jantina, perbezaan kaum, sosial dan agama dan rasa tidak puas hati. Atas sumbangan beliau kepada filem, Kerajaan India mengurniakan Padma Shri, dan Kerajaan Perancis menganugerahkan beliau kedua-dua Ordre des Arts et des Lettres dan Legion d’honneur.

3 Ranveer Singh

Ranveer Singh menamatkan pengajian sarjana dari Indiana University, Bloomington, Amerika Syarikat. Setelah menamatkan pengajian, Ranveer kembali ke India untuk memulakan kariernya dalam industri filem.

4 Deepika Padukone

Deepika Padukone adalah salah seorang artis yang wajahnya tidak berubah sejak sekolah. Malah Deepika terlihat lebih mudah sehingga ke hari ini. Dia menamatkan sekolah di Sophia High School, Bangalore.

5 Kareena Kapoor

Kareena Kapoor lahir dari keluarga berlatar belakang dunia hiburan. Ayahnya, ibu serta kakak perempuannya merupakan bintang film bollywood tersohor. Kakek dari sisi ibunya pun dikenal sebagai aktor sekaligus sutradara. Meskipun sempat mendapat pertentangan, namun dirinya berhasil menjadi seorang aktris di tahun 1991.

Pada tahun 2000, wanita yang akrab disapa dengan “Bebo” ini sempat terpilih menjadi salah satu pemeran perempuan dalam film buatan Rakesh Roshan “Kaho Naa… Pyaar Hai”.

Tetapi, beberapa hari kemudian ia memutuskan untuk berhenti berakting dalam film ini, karena menurutnya lebih baik peran tersebut dibintangi oleh anak sang sutradara.

Kemudian, ia mencoba berakting kembali dalam film “Refugee”, yang mengisahkan konflik antara India dan Pakistan yang terjadi di tahun 1971. Kareena berperan sebagai tokoh Naaz, seorang perempuan yang membuat sang tokoh utama jatuh cinta. Tuaian kritik positif pun didapatkannya.

Taran Adarsh dari Bollywood Hungama mengomentari bahwa kehadirannya dapat mengurangi kesan tegang pada film ini. Sedangkan Indian Times juga tidak lupa mengapresiasikan dirinya sebagai aktris bollywood baru yang dapat tampil berbeda dari perspektif tokoh film seperti biasanya.

6 Aishwarya Rai

Sebelum memasuki dunia lakonan, Aishwarya Rai bercita-cita mahu menjadi seorang doktor atau mengikuti jejak ayahnya sebagai ahli biologi. Ini kerana dia seorang pelajar yang pintar. Aishwarya bahkan menyelesaikan 90 peratus peperiksaan HSCnya di Mumbai. Aishwarya bersekolah di Arya Vidya Mandir High School dan kemudian melanjutkan pendidikannya di Jai Hind College selama setahun.

7 Katrina Kaif

Katrina Kaif, akrtis cantik yang pernah adu peran dengan Salman Khan, Shah Rukh Khan, hingga Aamir Khan.

Cantik dan bertubuh sekksi, tampilan fisik yang sempurna itu yang membuat sosok Katrina Kaif jadi idola. Bahkan, perempuan kelahiran Hong Kong, 16 Juli 1983 itu pernah mendapat predikat sebagai wanita terseksi oleh polling majalah FHM India 2009.

Belum lagi film-film yang ia bintangi juga sukses mencuri perhatian. Menariknya, perempuan 36 tahun itu sudah pernah dipasangkan dengan nama-nama besar di Bollywood mulai dari Aamir Khan, Shah Rukh Khan, hingga Salman Khan.

8 Salman Khan

Siapa sangka, Salman Khan adalah atlet renang yang hebat di zaman sekolahnya. Dia menamatkan pengajian di St. High School. Stanislaus di Bandra, Mumbai. Salman melanjutkan pelajarannya di St. Kolej Xavier tetapi tercicir. Salman Khan sangat comel ketika dia masih muda. Pandangan tajam itu tidak berubah.

9 Priyanka Chopra

Oleh kerana bapanya adalah seorang doktor tentera, Priyanka Chopra difahamkan berpeluang tinggal hampir di seluruh India. Dia dan keluarganya sering berpindah rumah kerana pekerjaan bapanya. Priyanka lulus ketika pengajiannya di Army Public School Barailley UP dan belajar di Jai Hind Mumbai. Kini, Priyanka telah menjadi salah satu pelakon Bollywood paling berjaya di Hollywood.

10 Shilpa Shetty

Shilpa Shetty mengikuti pendidikan sekolah menengah di St. Gadis Anthony di Chembur. Dia kemudian belajar di Podar College, Matunga. Shilpa Shetty adalah seorang penari Bharatanatyam, dan merupakan kapten pasukan bola tampar pada zaman sekolahnya.

Sumber : murai.my

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*