“Sepi tanpamu..” -Isteri dan ibu arw4h rindu untuk bersama di hari raya dengan Abam

Hari Raya Aidilfitri adalah salah satu perayaan yang sangat dinantikan oleh seluruh umat Islam.

Sepanjang sebulan kita berada di bulan Syawal pasti akan dipenuhi dengan warna-warni dan kegembiraan.

Ketika ini ahli keluarga yang jauh atau yang dekat akan dapat sama-sama berkumpul sama-sama beribadah dan menjamu selera.

Walaupun tahun ini agak berbeza kerana kita berada dalam Perintah Kawalan Pergerakan tetapi Aidilfitri tetap meriah.

Dalam bergembira ada juga yang bersedih mengenangkan ahli keluarga yang sudah tiada.

Mungkin tahun lalu sempat beraya bersama, tahun ini berbeza kerana orang yang disayang tiada di sisi.

Tambah lagi ketika PKP masyarakat tidak dibenarkan untuk menziarahi kvbur untuk mengelakkan dari berlakunya tempat penyebaran C0v1d-19.

Itulah gambaran yang dapat dikatakan untuk isteri dan ibu kepada arw4h Abam.

Abam atau nama sebenar Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan meninggaI dunia secara mengejvt pada 10 Februari yang lalu.

Menurut Hidayah, jika tahun lepas mereka beraya ketika anaknya, Hamzah masih lagi dalam kandungan, kali ini mereka tidak kesampaian untuk beraya bertiga, apabila arw4h telah pergi terlebih dahulu.

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin.Tahun lepas beraya dengan arw4h, Hamzah masih dalam kandungan saya. Tapi tahun ni sekelip mata arw4h pergi tinggalkan kami. Terasa sedih dan sayu sangat hati ni. Tak dapat nak gambarkan bila di pagi raya pakaikan Hamzah baju raya, terasa pilu sekali.

Abang, sayang rindu sangat dengan abang. Sayang rindu sangat dengan pelukan kasih sayang abang pada sayang dan Hamzah. Sayang sedih sangat abang sebab tahun ni sepatutnya kita sambut hari raya sama sama dengan anak kesayangan kita tapi abang pergi dulu tinggalkan kami dan Hanya Sekeping Gambar Nikah Yang Menjadi Pengub4t Rindu Sayang Dan Hamzah. Hanya Allah yang tau perasaan sayang. Sayang doakan abang tenang disana dan ditempatkan bersama orang yang beriman dan beramal soleh..Kenangan sampai ke syurga

Al-fatihah (di baca) suamiku Syed Umar Mokhtar

 

View this post on Instagram

 

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin ❤️ Tahun lepas beraya dengan arwah, Hamzah masih dalam kandungan saya. Tapi tahun ni sekelip mata arwah pergi tinggalkan kami 😭 Terasa sedih dan sayu sangat hati ni. Tak dapat nak gambarkan bila di pagi raya pakaikan Hamzah baju raya, terasa pilu sekali. Abang, sayang rindu sangat dengan abang. Sayang rindu sangat dengan pelukan kasih sayang abang pada sayang dan Hamzah. Sayang sedih sangat abang sebab tahun ni sepatutnya kita sambut hari raya sama sama dengan anak kesayangan kita tapi abang pergi dulu tinggalkan kami dan Hanya Sekeping Gambar Nikah Yang Menjadi Pengubat Rindu Sayang Dan Hamzah 🙂 Hanya Allah yang tau perasaan sayang. Sayang doakan abang tenang disana dan ditempatkan bersama orang yang beriman dan beramal soleh..Kenangan sampai ke syurga Al-fatihah (di baca) suamiku Syed Umar Mokhtar 🌹❤️ #kitabaikramaisayang #abamdalamkenangan #syeduthmanhamzahaljuffrey #syedumarmokhtar #jangansebokhalorang #allahada #doayangbaikbaik

A post shared by hidayah_ (@hidayah_abam) on

Begitu juga dengan ahli keluarga arw4h iaitu Ali dan juga ibu mereka.

Jelas terpancar wajah yang sedih dan suram sambutan Hari Raya mereka tanpa anak yang disayangi.

Seperti yang kita tahu Abam seorang yang sangat bertanggungjawab menjaga adik beradik dan juga ibunya.

Oleh itu kehilangan arw4h amat dirasai. Ali berkongsi sekeping foto mereka bersama baju melayu peninggalan arw4h.

Sepi Tanpa mu..tiada lagi kau didunia ini bang..dipagi Raya sepi Tanpa suaramu abang..hanya ini sebagai kenangan Kami buat mu abang dipagi Raya ini…Al fatihah buat allahy4rham Syed Umar mokhtar @ abam bocey…tidak terungkap kerinduan Kami pada kau abang…

Memang perit apabila Hari Raya yang selalunya lengkap bersama tetapi kini bagaikan tiada seri.

Bukan mudah untuk terus redha dan melupakan. Kami harap mereka semua terus kuat dan hubungan mereka kembali jernih seperti sediakala.

Sabar abg @aliputeh_official Allah uji abg and family kali ni.Apapun kita perlu sentiasa mendoakan arw4h ok.Rindu Arw4h.Al Fatihah (dibaca) buatmu idolaku

Kuat ye dayah…semoga arw4h dtempat kan dkalangan orng2 beriman Amin….

Kami Semua pon ingat kn arw4h lawak jenaka dia. Semuga arw4h ditempatkn di syurga mu ya Allah. Bertabah dan Kuatkn semangat dayah.

Selamat hari raya dayah…comelnye abam junior ni….sabar ya dayah…kehilangan insan tercinta ni sgt pedih…sedih…hanya yg merasainya sj akan lebih memahaminya.

Selamat hari raya !!

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Sumber: BSM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*