“Saya Hanya Doa Yang Baik-Baik Untuk Mereka” – Ustaz Ebit Lew Luah Sesuatu

Usaha dalam menyebarkan dak wah dan ajaran aga ma kepada orang ramai sering dianggap ringan dan remeh oleh pelbagai pihak. Tidak mengetahui nasib di sebalik perju4ngan pendak wah-pendak wah bebas di negara ini, pasti ramai yang tidak tahu bahawa perju4ngan yang dilakukan oleh mereka ini bukanlah sesuatu yang mudah sebenarnya. Malah ada di antara mereka yang sering diha lau dari menyebarkan kebaikan dan perkara ini didedahkan sendiri oleh Ustaz Ebit Irawan Ibrahim Liew.

Semenjak dua menjak ini, pasti ramai yang sudah dengar tentang keke cohan pelbagai f1tnah yang menimpa pendak wah bebas negara iaitu Ustaz Ebit Lew. Se dih dah ke sal dengan segala toma han yang diberikan kepadanya selama ini, dia telah membuat video dan berkongsi detik pahit manis semenjak bergelar seorang Ustaz kepada orang ramai. Mengakui hanya seorang Ustaz Cina yang j4hil, para netizen menyokong dan tidak bersetuju dengan fitn4h yang dilem parkan kepadanya.

Walaupun terpaksa mendedahkan segala perkara yang berlaku kepadanya selama ini, dia terlebih dahulu memohon maaf kerana tidak mahu fitn4h yang dilem parkan kepadanya berlarutan dari pelbagai pihak. Ustaz Ebit sering berkongsi detik-detik akhir bersama ibu sebelum dia menghembvskan nafasnya yang terakhir agar menjadi pedoman kepada anak-anak muda. Dalam video luahannya itu juga, dia telah berharap agar pahala kesabarannya dengan f1tnah selama ini akan dikurniakan kepada ibunya yang sudah tiada.

Se dih dengan itu, Ustaz Ebit juga telah berkongsi bahawa dia sering pergi ke tempat dan msjid untuk memberikan dak wah secara percuma tetapi diha lau oleh individu yang juga bergelar seorang penda kwah. Ke sal dengan itu, Ustaz Ebit terpaksa menggunakan cara lain bagi menyampaikan niat baiknya itu dengan memohon surat kelulusan yang membolehkan dirinya menyampaikan dak wah dan ceramah.

Walau sering menerima to mahan dan fitn4h dari rakan seperjuangan, Ustaz Ebit juga menyatakan bahawa selama ini dia memilih untuk hanya berdiam diri bagi mengelakkan sebarang keke cohan dan perg4duhan dari berlaku sesama sendiri.

Se bak dengan segala perkara yang berlaku kepadanya, Ustaz Ebit juga kelihatan hampir kalah dari menitiskan air mata akibat kese dihan yang melanda dirinya. Tetapi dengan niat baik yang telah dilakukan oleh dirinya, Ustaz Ebit sentiasa mendapat sokongan dan kata-kata semangat dari ramai orang di luar sana.

Tak semua orang mampu menjadi sekuat Ustaz Ebit dalam mengharungi dugaan hidup dan tomahan dari orang sekeliling. Ucapan terima kasih sahaja tidak mampu membalas jasa Ustaz Ebit yang selama ini sudah berjuang membantu mereka yang memerluukan di luar sana. Semoga Ustaz diberikan kesabaran dan kekuatan bagi mengharungi pelbagai lagi ujian di masa hadapan.

Sumber : Orenlaici via media viral

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Sumber: Sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*